

Το καλοκαίρι ήταν μια καλή ευκαιρία για υλοποίηση σχεδίων, αναστοχασμό, απολογισμό, γέμισμα μπαταριών και βέβαια για ιδέες που μπορούν να υλοποιηθούν, καθώς η καθημερινότητα αλλάζει λίγο, οι ρυθμοί πέφτουν και οι σχολές πολεμικών τεχνών κλείνουν ή διαφοροποιούν ελαφρώς το πρόγραμμά τους.
Η ενασχόληση με μια πολεμική τέχνη είναι μια πολυ-παραγοντική και σύνθετη απόφαση για αρκετούς ασκούμενους. Δεν τους αφορά μονάχα η εκμάθηση της αυτοάμυνας, η αίσθηση ότι μπορούν να προστατέψουν τον εαυτό τους, αλλά συνήθως τα κίνητρά τους είναι περισσότερα. Θέλουν να ανήκουν κάπου, να αποτελούν μέλη μιας ξεχωριστής κοινότητας με κοινό ενδιαφέρον και ίσως πνευματικό συντονισμό. Τέτοιες διαθέσεις λειτουργούν ενοποιητικά, προάγουν το άτομο, το σύνολο και το βλέπουμε να λειτουργεί σε κουλτούρες όπως το δανέζικο «Χούγκα» και το ιαπωνικό «Ικιγκάι», για το οποίο έχω γράψει παλαιότερα ένα άρθρο για λογαριασμό του Πανελλήνιου Οδηγού Πολεμικών Τεχνών.
...Επαναλάμβανα μια μόνιμη ρουτίνα χωρίς κανένα όφελος, δεν υπήρχε εξέλιξη και ενδιαφέρον πλέον από την πλευρά μου. Αλλά, όπως λέει και ένας φίλος, ίσως εγώ έκανα κάτι λάθος…
Έχετε υπόψη ότι υπηρεσίες χωρίς κόστος κάνουν τα μέλη μιας ομάδας να αισθάνονται ότι δεν χρησιμοποιούνται. Ένας από τους λόγους που αποφάσισα να απέχω από σχολές ήταν οι υποχρεωτικές δράσεις σε αρκετές απ’ αυτές, δράσεις που όφειλα να συμμετέχω πληρώνοντας το ανάλογο αντίτιμο, ενώ από ένα σημείο κι έπειτα δεν μου προσέφεραν τίποτα. Επαναλάμβανα μια μόνιμη ρουτίνα χωρίς κανένα όφελος, δεν υπήρχε εξέλιξη και ενδιαφέρον πλέον από την πλευρά μου. Αλλά, όπως λέει και ένας φίλος, ίσως εγώ έκανα κάτι λάθος…
Επιστρέφω στο θέμα του άρθρου και παραθέτω μερικές ιδέες που μπορούν να συμβάλουν στην ανανέωση μιας σχολής πολεμικών τεχνών, για να γίνει ίσως πιο λειτουργική και να διανθίσει τις κοινωνικές σχέσεις των μελών της ώστε όλοι να έχουν φωνή, να εισακούγονται, να νιώθουν σημαντικοί, να αποκτήσουν καλή γνώση αυτού που διδάσκονται και να δεσμεύονται πιο συνειδητά.
10. Σχεδιάστε μπλουζάκια και αξεσουάρ με το σήμα της σχολής ή με ζωγραφιές των παιδικών τμημάτων τα οποία μπορούν να προμηθευτούν ή να αγοράσουν τα μέλη της σχολής, εφόσον το επιθυμούν.
11. Φιλοτεχνείστε μια γωνιά με φυτά και λουλούδια που συμβολίζουν κάτι ή είναι το σύμβολο της σχολής ή της πολεμικής τέχνης που εκπροσωπεί η σχολή σας. Τα φυτά δρουν καταλυτικά στην ψυχολογία των ανθρώπων και έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην αισθητική ενός χώρου και στην ποιότητα του αέρα.