Οι ταινίες πολεμικών τεχνών συνέβαλαν στην ανάπτυξη των ίδιων ως αθλήματα διεθνούς φήμης και ώθησαν εκατομμύρια ανθρώπους να ασχοληθούν με αυτές. Οι θεατές εντυπωσιάζονταν από τη σωματική ρώμη και την αρτιότητα των πρωταγωνιστών, θέλοντας και οι ίδιοι να τους μιμηθούν αποφάσιζαν να εγγραφούν σε μία σχολή πολεμικών τεχνών. Οι πολεμικές τέχνες έγιναν κομμάτι της ευρύτερης κουλτούρας της κοινωνίας, επηρέασαν τον πολιτισμό, τα θεάματα δράσης, έγιναν προϊόν διασκέδασης. Διάνθισαν τη διασκέδαση των ανθρώπων δημιουργώντας νέα είδη ταινιών, αποτέλεσαν την αφορμή για τη γνωριμία με έναν πολιτισμό διαφορετικό, έδωσαν την ευκαιρία σε χιλιάδες ανθρώπους να μάθουν περισσότερο το σώμα τους και να το αγαπήσουν.
Οι ταινίες πολεμικών τεχνών πλέον αποτελούν ένα ολόκληρο κινηματογραφικό είδος, έχουν τους δικούς τους δημοφιλείς αστέρες που έχουν χτίσει το μύθο τους και αποτελούν ένα είδος ταινιών με φανατικούς οπαδούς παγκοσμίως. Ώθησαν χιλιάδες ανθρώπους να εμβαθύνουν σε αυτές, να τις προσέξουν και να θελήσουν να ασχοληθούν μαζί τους. Ακόμα και αν οι περισσότερες ταινίες παρουσίαζαν τις πολεμικές τέχνες ως κάτι εγγενώς βίαιο λόγω του αρκετού αίματος και βία που υπήρχε στις περισσότερες, πολλοί άνθρωποι βρήκαν ένα έναυσμα στο να αποφασίσουν να ερευνήσουν περισσότερο στο κρυφό τους νόημα. Η γενικότερη αίσθηση πως το στο τέλος ο κακός κατατροπώνεται και το καλό κερδίζει, έδωσαν στους θεατές ένα αίσθημα περί δικαίου το οποίο τους ικανοποιούσε.
Η δεκαετία του ’70 αποτελεί ορόσημο για την ανάδειξη των πολεμικών τεχνών σε ξεχωριστό κινηματογραφικό είδος, ωθώντας τις ίδιες να ξεπεράσουν τα στενά όρια της Ανατολής και να προσελκύσουν ανθρώπους από όλο τον κόσμο.
Εκείνη την περίοδο δημιουργήθηκε ο μύθος του Μπρους Λι, του μεγαλύτερου αστέρα πολεμικών τεχνών στον 20ο αιώνα, ενός ανθρώπους που έκανε τις πολεμικές τέχνες να ξεπεράσουν τα στεγανά της Ανατολής που τις περιέβαλλαν με άκρατη μυστικότητα και να γίνουν πόλος έλξης για όλους τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου. Οι μαγικές του αναλογίες σε συνδυασμό με τη βαθιά του σκέψη και προσέγγιση στις πολεμικές τέχνες, τον κατέστησαν τον πρώτο σούπερ σταρ της Ανατολής στη Δύση. Ο Μπρους είναι ο πρώτος διάσημος αστέρας που χρησιμοποίησε με ωμό ρεαλισμό στις ταινίες του, αποφεύγοντας να δείξει υπερφυσικά κατορθώματα και υπεράνθρωπες ικανότητες, δείχνοντας πως η πολεμική τέχνη ακόμα και αν σε καταστεί δυνατότερο, δε σε κάνει άτρωτο. Ο Μπρους έκανε γνωστή στον κόσμο την τέχνη του Κουνγκ Φου, χρησιμοποίησε τα Νουντσάκας (τα δύο ξύλα που ενώνονται με μία αλυσίδα), κάνοντας τα σήμα κατατεθέν του, ενώ είχε ως Φιλοσοφία τη διεύρυνση των πολεμικών τεχνών σε όλο τον κόσμο – σε μία εποχή όπου οι Δάσκαλοι της Ανατολής ήθελαν μόνο εκείνοι να τα γνωρίζουν.
Ο θάνατος του Μπρους Λι τον Ιούλιο του 1973, στέρησε από τον κινηματογράφο έναν ανερχόμενο αστέρα ο οποίος αγαπήθηκε από τον κόσμο μόλις πριν δύο χρόνια. Ο αδόκητος χαμός του δημιούργησε έναν μύθο γύρω από το όνομά του, ενώ νομιμοποίησε στον κόσμο του κινηματογράφου για πάντα τις ταινίες πολεμικών τεχνών. Η ταινία του ‘’Η είσοδος του δράκου’’ , προβλήθηκε δέκα ημέρες μετά τον αδόκητο χαμό του. Εκείνες οι δεκαετίες έφεραν στο χώρο αυτών των ταινιών, άπειροι μίμοι του Μπρους εμφανίστηκαν και θέλησαν να συνεχίσουν το έργο του.
Από εκείνες τις δεκαετίες, οι ταινίες πολεμικών τεχνών έγιναν της μόδας και διάφοροι αστέρες ξεπήδησαν και εδραίωσαν το όνομά τους. Διάσημα ονόματα όπως ο Τσακ Νόρις, ο Τσάκι Τσαν, ο Τζετ Λι, ο Ζαν Κλωντ Βαν Νταμ δημιούργησαν ταινίες με άφθονη δράση στις οποίες η αδρεναλίνη εκτοξευόταν στα ύψη και αφήνοντας τους θεατές άφωνους με την επίδειξη τόσο αξιοζήλευτων σωματικών ικανοτήτων. Ταινίες όπως το ‘Καράτε Κιντ’’, ανέδειξαν την πνευματική διάσταση των πολεμικών τεχνών και εμβάθυναν σε σημαντικές αξίες της ζωής.
Όμως, οι ταινίες πολεμικών τεχνών δεν είναι καθαρά ανδρικό προνόμιο. Γυναίκες σταρ ξεπήδησαν από αυτό το είδος ταινιών, επιδεικνύοντας άρτια σωματική διάπλαση και δύναμη, δείχνοντας πως μία γυναίκα μπορεί να είναι το ίδιο δυνατή και εξαιρετικά ικανή στη μάχη όπως ο άνδρας.
Οι ταινίες πολεμικών τεχνών δημιούργησαν μερικά αθάνατα αριστουργήματα που επηρέασαν τη γενικότερη εξέλιξη του κινηματογράφου και άφησαν το στίγμα τους. Παραμένουν ακόμα ταινίες με άφθονη δράση που διεγείρουν την επιθυμία του ανθρώπου για σασπένς και περιπέτεια και οι οποίες με την πάροδο των χρόνων δημιούργησαν τη δική τους πορεία και προσφορά στην δημοφιλία των τεχνών αυτών.
Μαρία Σκαμπαρδώνη